Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Alla säger att man har ett val, en egen vilja..

Av thoughtsofmine - 1 mars 2010 18:50

Ju mer jag tänker på det så funderar jag på om jag verkligen hade det. Det är åtta år sedan, men minnena är lika tydliga idag, om inte tydligare. Jag var så arg, försökte med alla utvägar men fann inga. Så jag fick ge upp och öppna mina ögonen. Det jag möttes av skrämde mig konstigt nog inte, varför vet jag inte. Kanske var det att alla andra var så lugna, som när man möter någon i deras hemmiljö, där de är trygga. Jag visste inte vad det var, ändå borde jag ha förstått det med en gång, jag hade ju trots allt all bakgrundsfakta, uppvuxen med söndagsskola, ungdomsmöten, konfimerad. De var unga, precis som jag, alla vända bort från mig, med slutna ögon och lyfta händer. Jag kikade in genom öppningen, blev nyfiken, ville gå in och se. Men det gick inte. Det var som att gå in i en vägg, luften var så tjock och varm att den slogs mot mig som när man står för nära ungsluckan när man öppnar den. Jag försökte verkligen gå in, men det gick inte och jag förstod inte varför. Det var ju fullt med folk där inne. Hur stod de ut, hur klarade de av att andas. Hur kunde de se så trygga och fridfulla ut. Jag stod utanför, gaspade efter luft, de kändes som om någon försökt suga luften ur mina lungor. Stod och spanade in medans jag lyssnade på sången, minns inte mina tankar mer än att jag hade beslutat mig. Det där som dom hade, det ville jag också ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofmine - 11 maj 2010 18:40

Åh va roligt, jag har fått en fråga:) Skall försöka svara så gott jag kan och tar gärna emot följdfrågor om jag inte lyckats förstå rätt vad du menat. Skall kanske förtydliga med att detta är mitt sätt att förklara min tro, och det finns säkert andra...

Av thoughtsofmine - 13 oktober 2009 19:46

Helt blank i huvudet. Sitter i min stuga i skogen, dricker te, och funderar på hur jag ska gå vidare efter dagens misslyckande. Ber och väntar, hoppas att det ska lösa sig. Vet att Gud är större än mina små tafatta försök. Ändå känns det smått hopplö...

Av thoughtsofmine - 12 oktober 2009 17:37

Får börja med att använda ordet vi inte använder nog ofta. Förlåt. Det var längesen jag gjorde ett inlägg här och det skäms jag nu för. Ofta använder vi alldeless för mycket ord och bortförklaringar så egentligen borde jag sluta, men mitt internet ha...

Av thoughtsofmine - 25 september 2009 13:31

Var ett tag sedan jag hann sitta ner och bara vara stilla. Har jätte svårt att tycka om en låt som har dålig text, även om musiken är underbar, detsamma gäller motsatsen, en underbar text är inget utan bra musik! Lovsång gör en sällan besvik, finns i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Klocka

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards